Friday, September 24, 2010

Bila Hati Berdetik II

Masih lagi berkisar mengenai hati disentuh perkara menyayat hati...tersentak aku bila membaca post En Deris...rupa-rupanya ada orang lagi besar masalah daripada aku...Bersyukur aku ke-hadrat Ilahi masih menyayangi hambu-Mu ini...Kesedihan yang aku tanggung tidak seberapa jika dibanding dengan orang yang lagi besar masalahnya...

Namun itu semua ketentuan Allah...di mana ada kekurangan di situ jua kelebihannya...cuma aku mengharapkan hidupku bertambah baik tak menyusahkan orang lain...dan yang paling penting dapat membantu abah dan mama...Mama walau dirimu tidak sempurna seperti emak atau ibu orang lain..Tapi diriku ini masih menyayangimu...tidak pernah aku ungkapkan kata-kata ini kepada mama...Harap suatu hari nanti aku mampu berkata-kata "Mama..lin sayang sangat kat Mama" dengan bangga...Harta dan kekayaan tidak berkekalan...Kepada Engkau jua aku akan kembali..Ya Allah...semoga iman di dadaku terus utuh...Tiada apa yang aku harapkan selain keradhaan-Mu Allah...

Ku harapkan hari yang mendatang adalah lebih baik dari hari yang lepas2...Hanya Engkau Maha-Mengetahui...

No comments:

Post a Comment