Wednesday, August 25, 2010

Bila hati berdetik

Bila hatiku berdetik...bermacam-macam yang bermain difikiran...peristiwa pahit manis terlintas difikiranku....tapi yang paling kuat adalah berbuka puasa bersama keluarga...sayu hati bila terkenangkan detik-detik berbuka puasa bersama arwah mak, abah, mama, kak entan, kak ct, abby, ibu dan paling diingati suamiku...ABANG...


Mungkin inilah detik yang paling sukar bagi aku sepanjang berpuasa tahun ini belum dapat sekali pun aku berbuka bersama keluarga...seronok mendengar kakak-kakak di office berbuka bersama keluarga...entah bila agaknya giliranku untuk bersama keluarga...paling tidak pun bersama suami...


Minggu pertama bekerja juga merupakan minggu pertama berpuasa bagi tahun ni disulami dengan air mata pada sebelah malam...tapi aku pujuk hati ini jangan menangis...setiap ujian dan dugaan ada hikmah disebaliknya dan Allah takkan menguji atau menduga hamba jika diluar kemampuan hamba-hambanya...dengan kata-kata itu yang aku untuk menguatkan semangat dalam diriku...Semoga di bulan keberkatan ini aku mampu berdiri meneruskan perjuangan...




...Berbuka puasa di Alamanda seorang diri...


...diriku kini...

5 comments:

  1. woi.. buka puasa kat alamanda bukan nak ajak
    ampeh betul...
    ko yg x nak ajak aku buke sbb tu la ko buke sowang.. june sombong

    ReplyDelete
  2. adoyai.. sedih gak baca blog ko ni june :(

    ReplyDelete
  3. kak liza...aritue gie amik gambar utk wat pas keselamatan...tak smpat nak blk umah...tue buka puasa kat alamanda...tue pon buka puasa kat kerusi tepi2 tue...cedih taw kak liza...sowey ekk kak liza...baik kak liza buka puasa kat umh lg selesa...

    thanks pa'an....

    ReplyDelete
  4. kuatkan semangat, saya doakan moga Jun tabah menghadapi dugaan ini.

    ReplyDelete
  5. salam. Datang ziarah dari hati berdetik dan berbisik. selamat pagi

    ReplyDelete